måndag 15 mars 2010

Låt oss uttrycka undertryck

Tiden går så fort. Alldeles för fort.

Jag har det bra. Jag har det så väldigt bra. Att få ha varit med och deltagit i vår gestaltningsgrupp har varit så lärorikt. Jag har lärt om mig själv. Jag kan om jag vill. Jag behöver inte planera allt...saker och ting löser sig. Oftast. Jag är kreativ, det visste jag knappt eller så hade jag bara glömt det.

Jag känner mig inspirerad att utmana eleverna under nästkommande VFU. Jag träffade min LLU:are i tisdags och försökte förklara vad vi gjort under dessa veckor. "Först byggde vi, enskilt, ett samhälle utifrån några ord och några saker, sedan bildade vi tre grupper utifrån hur våra enskilda samhällen hörde samman. De tre grupperna jobbade ihop var sitt performance. Dessa tre grupper har nu blivit en grupp och den 19 mars ska vi presentera vår slutgiltiga produkt, ett performance. Kom dit!" Jag tror min LLU:are tänkte...herregud. Eller något i den stilen. MEN, så sa han: "Är detta något du skulle kunna tänka dig att jobba med under din VFU?"

Jag sa ja. Under min VFU ska kreativiteten flöda...Det känns härligt! Har inte exakt bestämt hur jag ska lägga upp det ännu, men jag har tid på mig. Jag tror det kan bli riktigt bra.

Så hur går det för vår grupp? Jo, men det går bra. När vi började arbeta tillsammans, hela gruppen, så gick allt så lätt. Vi hade skapat tre bra performance. Vi dunkade varandras rygg och skapade ett knytkalas av det vi hittills gjort. I tisdags kom M och N och tittade på vårt verk. De hade jättebra tips och idéer och pratade bl.a. om att vårt performance var något av ett knytkalas. Vi började att jobba fram en mer "rak", stilren och tillspetsad version. Under förra veckan sattes fötterna ner, i alla fall av mig, och jag är jättenöjd med det vi börjar att komma fram till.

I och med att vi fick en flygande start så tror jag att det tunga arbetet, med t.ex. ändringar och diskussioner, på något vis blev förskjutna för vår grupp. Jag kände att det var något tungrott under onsdag eftermiddag och även under torsdagen. Jag vet inte om vi bara var trötta, om vi känner att vi börjar närma oss mål och slappnar av lite eller vad det berodde på. Jag tyckte det kändes lite jobbigt. Jag känner nämligen att det vi hittills gjort är grymt. Vi har tillsammans, fjorton personer, arbetat fram något bra. Vi har pratat mede varandra, vi har diskuterat, vi har testat nya idéer och nya alternativ. Jag tycker vi har varit grymt duktiga och jag är smått chockerad att själva grupparbetet gått så bra!

Så... upp med huvudet gruppen! Vi är jätteduktiga och vårt performance ska sitta som en smäck på fredag. Heja, heja, heja oss!

Låt oss uttrycka undertryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar